|
|
(2 szerkesztő 820 közbeeső változata nincs mutatva) |
4. sor: |
4. sor: |
| [[Kategória:Általános fizika]] | | [[Kategória:Általános fizika]] |
| | | |
− | '''Vizsgakurzus''' 2013. január 9 és 16. reggel 8:00, F épület, III. lépcsőház, 2. emelet 13. terem <br />
| |
| | | |
− | [http://dept.phy.bme.hu/education/Fizika_3_Kozos_minimum_kerdesek.pdf KÖZÖS MINIMUM KÉRDÉSEK.]<br />
| |
− | [http://dept.phy.bme.hu/education/Fizika_3_egyeni_kerdesek_V1_kurzus.pdf Egyéni kérdések V1-kurzus.]<br />
| |
− | [http://dept.phy.bme.hu/education/Fizika_3_Szilfiz_egyeni_kerdesek_V3_kurzus.pdf Egyéni kérdések V3-kurzus.]<br />
| |
| | | |
− | '''maximális pontszám 60 pont''' | + | Előadó: |
− | :Közös rész 10x3 = 30 pont, (ebből minimum 14 pontot kell elérni az elégségeshez) | + | [http://dept.physics.bme.hu/Mihaly_Gyorgy Mihály György, egyetemi tanár] (TTK Fizika Tanszék)<br /> |
| + | Tantárgykód: '''TE11MX33'''<br />Nyelv: magyar <br /> |
| | | |
− | :Egyedi rész 6x5 = 30 pont <br /> | + | [http://physics.bme.hu/BMETE11MX33_kov?language=hu Részletes leírás, előadások kivonata] |
− | -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| + | |
| | | |
| | | |
− | ==2013. tavaszi félév==
| |
| | | |
− | Ajánlott irodalom:
| |
− | [http://www.interkonyv.hu/konyvek/?isbn=978-963-2794-36-5 Geszti Tamás - Kvatummechanika]
| |
− | Az előadásban lefedett anyag: 1-6 fejezet, valamint a 7,9,12 és 13 egyes alfejezetei.
| |
| | | |
− | ==A tárgy adatai ==
| |
− | *Előadók: <br />
| |
− | **Dóra Balázs és [http://dept.phy.bme.hu/staff/mihaly/mihaly_hu.html Mihály György] (TTK Fizika Tanszék)
| |
− | *Tantárgykód: TE11MX01
| |
− | *Követelmények: 3/1/0/v
| |
− | *Kredit: 5
| |
− | *Nyelv: magyar
| |
− | *'''Félévközi számonkérések:'''
| |
| | | |
− | :1. ZH 25 pont, időpontja: április 8. hétfő 16:00-18:00 <br />
| |
− | :2. ZH 25 pont, időpontja: május2. csütörtök 18:00-20:00<br />
| |
| | | |
− | *'''Félév végi jegy: írásbeli vizsga (60 pont)'''
| |
− |
| |
− | :Közös rész 10x3 = 30 pont, (ebből minimum 14 pontot kell elérni az elégségeshez)
| |
| | | |
− | :Egyedi rész 6x5 = 30 pont <br />
| |
| | | |
− | ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| |
− | 2 (elégséges) 45%- = 27p- <br />
| |
− | 3 (közepes) 60%- = 36 p- <br />
| |
− | 4 (jó) 75% - = 45 p <br />
| |
− | 5 (jeles) 90% - = 54 p <br />
| |
− | -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| |
− | Ha valaki a fenti feltételek mellett a két ZH-n összesen minimum 30 pontot ér el, az megajánlott (elégséges) jegyet kap. Ha valaki ezt nem fogadja el, annak vizsgáznia kell, de a megajánlott jegye NEM ÉVÜL EL! Tehát a vizsga eredmény ismeretében ismét dönthet, hogy félévközi munkára megajánlott jegyet elfogadja-e vagy sem! <br />
| |
| | | |
− | Az írásbeli vizsga után (az elégtelen jegy kivételével) szóbeli vizsga lehetséges.<br />
| |
| | | |
− | *'''Egyéb feltételek'''
| |
− | Az előadásokon jelenléti ívet vezetünk. A félév során 7 előadás adminisztrációs szempontból „Gyakorlatnak minősül”. Ennek kijelölése alkalmanként, minimum egy héttel az időpont előtt kerül kijelölésre. A „Gyakorlat” látogatása kötelező. Ez feltétele az „Aláírás” megszerzésének.
| |
− | Aláírás feltétele még, mindkét ZH teljesítése minimum 40% -ra, azaz
| |
− | 1. ZH min. 10p
| |
− | 2. ZH min. 10p
| |
| | | |
− | A TVSZ értelmében csak egy ZH pótolható. Ha valaki az egyik ZH-ból nem szerezte meg a 10 pontot, az a ZH tervben kiírt alkalommal (alanyi jogon) PZH-t írhat.
| |
− | Az „Aláírás” megszerzéséért, az arra jogosultak, a pótlási héten PPZH-t írhatnak
| |
| | | |
− | ==A tantárgy célkitűzése==
| |
− | A tárgy célja a korszerű természettudományos világszemlélet kialakítása; a modellalkotási készség fejlesztése. Olyan egyetemi szintű fizikai ismeretek elsajátítása, amely feltétlenül szükséges a szaktárgyak megalapozásához valamint elengedhetetlen a XXI. századi technika világában eligazodni és alkotni akaró mérnök munkájához.<br />
| |
| | | |
− | Ezen általános célokon belül a tantárgy további fontos célja:<br />
| |
− | - a kvantummechanika alapjainak megismertetése,a kvantumfizikai gondolkodásmód elsajátításának elősegítése;<br />
| |
− | - a klasszikus fizika korlátainak, a kvantummechanika és a klasszikus mechanika kapcsolatának ismertetése;<br />
| |
− | - a modern anyagtudomány és a nanotechnológia alapját képező szilárdtestfizikai kvantumjelenségek leírása;<br />
| |
− | - a kvantummechanikai elvekre épülő eszközök és berendezések működésének bemutatása.
| |
| | | |
− | Mindez hozzájárul a villamosmérnöki szakma kvantumfizikai hátterének a megismertetéséhez, és kellő alapot nyújt a modern elektronikai eszközökben lezajló folyamatok megértéséhez.
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | <u> </u> |