„Fizika M1 - Gépészmérnöki mesterszak” változatai közötti eltérés

A Fizipedia wikiből
(Tematika)
(A lap tartalmának cseréje erre: http://physics.bme.hu/BMETE15MX27_kov)
 
(2 szerkesztő 269 közbeeső változata nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
[[Kategória:Szerkesztő:Mihaly]]
+
http://physics.bme.hu/BMETE15MX27_kov
[[Kategória:Gépészmérnök képzés]]
+
[[Kategória:Fizika Tanszék]]
+
[[Kategória:Általános fizika]]
+
 
+
==2015. őszi félév==
+
 
+
A '''Fizika M1''' tárgy a modern szilárdtestfizikai és anyagtudományi ismereteket számos alkalmazáson keresztül mutatja be. Az előadások során néhány kvantummechanikai jelenség és értelmezésük is előkerül: ez elkerülhetetlen a kristályos anyagok elektromos, optikai és mágneses tulajdonságainak megértéséhez.  <br /><br />
+
A lézerfizikai jelenségek és eszközök, mágneses- és piezo-szenzorok, valamint a korszerű nanotechnológiai eljárások témakörében érdekes '''kísérletek''' lesznek bemutatva. <br />
+
 
+
==Tematika==
+
 
+
[http://dept.phy.bme.hu/gpk/1_elektromagneses_hullamok,_a_foton_fogalma.pdf '''Elektromágneses hullámok, a foton fogalma'''] <br />
+
[http://dept.phy.bme.hu/gpk/lezerek.pdf '''Lézerek működése és alkalmazásai''']; optikai kísérletek bemutatása: fényforrások spektruma <br />
+
[http://dept.phy.bme.hu/gpk/3_elektron-hullamok_-_elektronmikroszkop.pdf '''Elektron-hullámok – elektronmikroszkóp'''] <br />
+
[http://dept.phy.bme.hu/gpk/4_szilard_testek_szerkezete,_szimmetriak.pdf '''Szilárd testek szerkezete, szimmetriák''']; kísérletek: piezoelektromos kristályok és piezo-mozgatók  <br />
+
[http://dept.phy.bme.hu/gpk/5_szerkezetvizsgalati_modszerek.pdf '''Szerkezetvizsgálati módszerek'''] <br />
+
Kristályok dinamikája <br />
+
Szilárd testek elektronszerkezete <br />
+
Fémek és félvezetők vezetési jelenségei <br />
+
Nanoelektronika <br />
+
Szenzorok <br />
+
Mágnesség, spintronika <br />
+
Szupravezetés, szupravezető eszközök <br />
+
 
+
Az előadások kivonatai (a jelszó ismeretében) letölthetőek az előadás címén keresztül. Ezeket érdemes kinyomtatni, majd az előadáson erre jegyzetelni. A kivonatok önmagukban nem elegendőek az előadások megértéshez, ahhoz a szóban elhangzó magyarázatokat is hallani kell – ezért (és a demonstrációk megtekintéséért) érdemes előadásra járni.
+
 
+
==A tárgy adatai ==
+
*Előadó:  [http://dept.phy.bme.hu/staff/mihaly/mihaly_hu.html Mihály György](TTK  Fizika Tanszék)
+
*Tantárgykód:  BMETE15MX27
+
*Követelmények: 2/0/0/f
+
*Kredit: 2
+
*Nyelv: magyar<br /><br />
+
*'''Félévközi számonkérések:'''
+
 
+
A félév során két zárthelyi dolgozat lesz: <br />
+
- október 19. (hétfő) 10:15-12:00; F29, KF76, KF38<br />
+
- december 7. (hétfő) 10:15-12:00; F29, KF76, KF38
+
 
+
A zárthelyi dolgozatok egyenként 40% fölötti eredmény esetén eredményesek.
+
 
+
Tiszteletben tartjuk a [http://www.gpk.bme.hu/images/gepeszkar/doku/Szabalyzatok/Dekani_utasitas_(1-2013)_a_tanulmanyi_kovetelmenyek_teljesitesehez_kapcsolodo_szabalytanalsagok_egyseges_kezeleserol.pdf  1/2013. (I. 30.) sz.] dékáni utasítást, mely értelmében, ha egy hallgató a zárthelyi írásakor meg nem engedett eszközt használ, elégtelent kap az egész tantárgyból és a féléve érvénytelen. <br />
+
 
+
 
+
*'''Félévközi jegy'''
+
 
+
Az előadásokon jelenléti ívet vezetünk. Azok esetében, akik a foglalkozások 70%-án jelen voltak, az érdemjegy megállapításánál a két (egyenként eredményes) zárthelyi átlagához 10%-ot hozzáadunk, egyébként a zárthelyik átlagával számolunk. <br />
+
2 (elégséges) 40% - <br />
+
3 (közepes) 55% - <br />
+
4 (jó) 70% -  <br />
+
5 (jeles) 85% - <br />
+
 
+
*'''Egyéb feltételek'''
+
 
+
Mindenki legfeljebb egy zárthelyit pótolhat, de azt esetleg kétszer
+
 
+
*két pótzárthelyit tartunk a szorgalmi időszakban. Minden hallgató legfeljebb az egyiken vehet részt (akinek két sikertelen zh-ja van, nem kaphat aláírást)
+
 
+
*egy további pót-pótzárthelyit tartunk a pótlási héten. Két feladatsor lesz, amelyiken mindenki a pótlandó (egy) zárthelyijét pótolhatja. A lefedett előadások azonosak az eredeti ZH-ban szereplőkkel.<br />
+
 
+
==A tantárgy célkitűzése==
+
A tárgy célja a korszerű természettudományos világszemlélet kialakítása; a modellalkotási készség fejlesztése. Olyan egyetemi szintű fizikai ismeretek elsajátítása, amelyek elengedhetetlenek a  XXI. századi technika világában eligazodni és alkotni akaró mérnök  munkájához.<br />
+

A lap jelenlegi, 2020. január 19., 21:57-kori változata

http://physics.bme.hu/BMETE15MX27_kov