|
|
(2 szerkesztő 295 közbeeső változata nincs mutatva) |
1. sor: |
1. sor: |
− | [[Kategória:Szerkesztő:Mihaly]]
| + | http://physics.bme.hu/BMETE15MX27_kov |
− | [[Kategória:Gépészmérnök képzés]]
| + | |
− | [[Kategória:Fizika Tanszék]]
| + | |
− | [[Kategória:Általános fizika]]
| + | |
− | | + | |
− | ==2015. őszi félév==
| + | |
− | | + | |
− | A '''Fizika M1''' tárgy a modern szilárdtestfizikai és anyagtudományi ismereteket számos alkalmazáson keresztül mutatja be. Az előadások során kvantummechanikai jelenségek és ezek értelmezése is előkerül: ezek megkerülhetetlenek a kristályos anyagok elektromos, optikai és mágneses tulajdonságainak megértéséhez. Lézerfizikai jelenségek és eszközök, mágneses- és piezo-szenzorok, valamint korszerű nanotechnológiai eljárások témakörében érdekes kísérletek lesznek bemutatva. <br />
| + | |
− | | + | |
− | ==Tematika==
| + | |
− | | + | |
− | Elektromágneses hullámok, a foton fogalma
| + | |
− | Lézerek
| + | |
− | Elektron-hullámok – elektronmikroszkóp
| + | |
− | Kristályos és amorf anyagok szerkezete
| + | |
− | Szerkezetvizsgélati módszerek
| + | |
− | Kristályok dinamikája
| + | |
− | Szilárd testek elektronszerkezete
| + | |
− | Fémek és félvezetők vezetési jelenségei
| + | |
− | Nanoelektronika
| + | |
− | Szenzorok
| + | |
− | Mágnesség, spintrinika
| + | |
− | Szupravezetés, szupravezető eszközök
| + | |
− | | + | |
− | Az előadások kivonatai (a jelszó ismeretében) letölthetőek az előadás címén keresztül. Ezeket érdemes kinyomtatni, majd az előadáson erre jegyzetelni. A kivonatok önmagukban nem elegendőek az előadások megértéshez, ahhoz a szóban elhangzó magyarázatokat is hallani kell – ezért (és a demonstrációk megtekintéséért) érdemes előadásra járni.
| + | |
− | | + | |
− | ==A tárgy adatai ==
| + | |
− | *Előadó: [http://dept.phy.bme.hu/staff/mihaly/mihaly_hu.html Mihály György](TTK Fizika Tanszék)
| + | |
− | *Tantárgykód: BMETE15MX27
| + | |
− | *Követelmények: 2/0/0/f
| + | |
− | *Kredit: 2
| + | |
− | *Nyelv: magyar
| + | |
− | *'''Félévközi számonkérések:'''
| + | |
− | | + | |
− | A félév során két zárthelyi dolgozat lesz: <br />
| + | |
− | *2014. október 16, 18-20 óra. HELYSZÍN: ABC szerint A-tól O-ig KF51 terem, P-től -Zs-ig K155 terem. <br />
| + | |
− | *2014. december 4, 18-20 óra. HELYSZÍN: ABC szerint A-tól O-ig KF51 terem, P-től -Zs-ig K155 terem. <br />
| + | |
− | '''PótZH''' (kizárólag az egyik zárthelyi dolgozat javítására): <br />
| + | |
− | *'''2014. december 11''', 18-20 óra K234 és K155 terem.
| + | |
− | '''BETEKINTÉS: december 12. (péntek) 16:00-16:30, F épület III. lépcsőház, 2. emelet 13-as terem.'''
| + | |
− | | + | |
− | A zárthelyi dolgozatok egyenként 40% fölötti eredmény esetén eredményesek. Két sikertelen zárthelyi dolgozat esetén (a TVSZ. 14. § 1a. pontjával összhangban) félévközi jegy nem szerezhető. A pótpót zh dőpontja: december 15, 10-12 KF38 terem.
| + | |
− | | + | |
− | Tiszteletben tartjuk a [http://www.gpk.bme.hu/images/gepeszkar/doku/Szabalyzatok/Dekani_utasitas_(1-2013)_a_tanulmanyi_kovetelmenyek_teljesitesehez_kapcsolodo_szabalytanalsagok_egyseges_kezeleserol.pdf 1/2013. (I. 30.) sz.] dékáni utasítást, mely értelmében, ha egy hallgató a zárthelyi írásakor meg nem engedett eszközt használ, elégtelent kap az egész tantárgyból és a féléve érvénytelen. <br />
| + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | *'''Félévközi jegy'''
| + | |
− | Az előadásokon jelenléti ívet vezetünk. Azok esetében, akik a foglalkozások 70%-án jelen voltak, az érdemjegy megállapításánál a két (egyenként eredményes) zárthelyi átlagához 10%-ot hozzáadunk, egyébként a zárthelyik átlagával számolunk. <br />
| + | |
− | 2 (elégséges) 40% - <br />
| + | |
− | 3 (közepes) 55% - <br />
| + | |
− | 4 (jó) 70% - <br />
| + | |
− | 5 (jeles) 85% -
| + | |
− | | + | |
− | ==A tantárgy célkitűzése==
| + | |
− | A tárgy célja a korszerű természettudományos világszemlélet kialakítása; a modellalkotási készség fejlesztése. Olyan egyetemi szintű fizikai ismeretek elsajátítása, amelyek feltétlenül szükségesek a szaktárgyak megalapozásához, valamint elengedhetetlenek a XXI. századi technika világában eligazodni és alkotni akaró mérnök munkájához.<br />
| + | |