|
|
(2 szerkesztő 277 közbeeső változata nincs mutatva) |
1. sor: |
1. sor: |
− | [[Kategória:Szerkesztő:Mihaly]]
| + | http://physics.bme.hu/BMETE15MX27_kov |
− | [[Kategória:Gépészmérnök képzés]]
| + | |
− | [[Kategória:Fizika Tanszék]]
| + | |
− | [[Kategória:Általános fizika]]
| + | |
− | | + | |
− | ==2015. őszi félév==
| + | |
− | | + | |
− | A '''Fizika M1''' tárgy a modern szilárdtestfizikai és anyagtudományi ismereteket számos alkalmazáson keresztül mutatja be. Az előadások során néhány kvantummechanikai jelenség és értelmezésük is előkerül: ez elkerülhetetlen a kristályos anyagok elektromos, optikai és mágneses tulajdonságainak megértéséhez. <br /><br />
| + | |
− | A lézerfizikai jelenségek és eszközök, mágneses- és piezo-szenzorok, valamint a korszerű nanotechnológiai eljárások témakörében érdekes '''kísérletek''' lesznek bemutatva. <br />
| + | |
− | | + | |
− | ==Tematika==
| + | |
− | | + | |
− | [http://dept.phy.bme.hu/gpk/1_elektromagneses_hullamok,_a_foton_fogalma.pdf '''Elektromágneses hullámok, a foton fogalma'''] <br />
| + | |
− | Lézerek működése és alkalmazásai<br />
| + | |
− | Elektron-hullámok – elektronmikroszkóp <br />
| + | |
− | Kristályos és amorf anyagok szerkezete <br />
| + | |
− | Szerkezetvizsgálati módszerek <br />
| + | |
− | Kristályok dinamikája <br />
| + | |
− | Szilárd testek elektronszerkezete <br />
| + | |
− | Fémek és félvezetők vezetési jelenségei <br />
| + | |
− | Nanoelektronika <br />
| + | |
− | Szenzorok <br />
| + | |
− | Mágnesség, spintronika <br />
| + | |
− | Szupravezetés, szupravezető eszközök <br />
| + | |
− | | + | |
− | Az előadások kivonatai (a jelszó ismeretében) letölthetőek az előadás címén keresztül. Ezeket érdemes kinyomtatni, majd az előadáson erre jegyzetelni. A kivonatok önmagukban nem elegendőek az előadások megértéshez, ahhoz a szóban elhangzó magyarázatokat is hallani kell – ezért (és a demonstrációk megtekintéséért) érdemes előadásra járni.
| + | |
− | | + | |
− | ==A tárgy adatai ==
| + | |
− | *Előadó: [http://dept.phy.bme.hu/staff/mihaly/mihaly_hu.html Mihály György](TTK Fizika Tanszék)
| + | |
− | *Tantárgykód: BMETE15MX27
| + | |
− | *Követelmények: 2/0/0/f
| + | |
− | *Kredit: 2
| + | |
− | *Nyelv: magyar<br /><br />
| + | |
− | *'''Félévközi számonkérések:'''
| + | |
− | | + | |
− | A félév során két zárthelyi dolgozat lesz: <br />
| + | |
− | - október 19. (hétfő) 10:15-12:00; F29, KF76, KF38<br />
| + | |
− | - december 7. (hétfő) 10:15-12:00; F29, KF76, KF38
| + | |
− | | + | |
− | A zárthelyi dolgozatok egyenként 40% fölötti eredmény esetén eredményesek.
| + | |
− | | + | |
− | Tiszteletben tartjuk a [http://www.gpk.bme.hu/images/gepeszkar/doku/Szabalyzatok/Dekani_utasitas_(1-2013)_a_tanulmanyi_kovetelmenyek_teljesitesehez_kapcsolodo_szabalytanalsagok_egyseges_kezeleserol.pdf 1/2013. (I. 30.) sz.] dékáni utasítást, mely értelmében, ha egy hallgató a zárthelyi írásakor meg nem engedett eszközt használ, elégtelent kap az egész tantárgyból és a féléve érvénytelen. <br />
| + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | *'''Félévközi jegy'''
| + | |
− | | + | |
− | Az előadásokon jelenléti ívet vezetünk. Azok esetében, akik a foglalkozások 70%-án jelen voltak, az érdemjegy megállapításánál a két (egyenként eredményes) zárthelyi átlagához 10%-ot hozzáadunk, egyébként a zárthelyik átlagával számolunk. <br />
| + | |
− | 2 (elégséges) 40% - <br />
| + | |
− | 3 (közepes) 55% - <br />
| + | |
− | 4 (jó) 70% - <br />
| + | |
− | 5 (jeles) 85% - <br />
| + | |
− | | + | |
− | *'''Egyéb feltételek'''
| + | |
− | | + | |
− | Mindenki legfeljebb egy zárthelyit pótolhat, de azt esetleg kétszer
| + | |
− | | + | |
− | *két pótzárthelyit tartunk a szorgalmi időszakban. Minden hallgató legfeljebb az egyiken vehet részt (akinek két sikertelen zh-ja van, nem kaphat aláírást)
| + | |
− | | + | |
− | *egy további pót-pótzárthelyit tartunk a pótlási héten. Két feladatsor lesz, amelyiken mindenki a pótlandó (egy) zárthelyijét pótolhatja. A lefedett előadások azonosak az eredeti ZH-ban szereplőkkel.<br />
| + | |
− | | + | |
− | ==A tantárgy célkitűzése==
| + | |
− | A tárgy célja a korszerű természettudományos világszemlélet kialakítása; a modellalkotási készség fejlesztése. Olyan egyetemi szintű fizikai ismeretek elsajátítása, amelyek elengedhetetlenek a XXI. századi technika világában eligazodni és alkotni akaró mérnök munkájához.<br />
| + | |