„Fizika M1 - Gépészmérnöki mesterszak” változatai közötti eltérés

A Fizipedia wikiből
(A tárgy adatai)
(A tárgy adatai)
56. sor: 56. sor:
 
Mindenki legfeljebb egy zárthelyit pótolhat, de azt esetleg kétszer
 
Mindenki legfeljebb egy zárthelyit pótolhat, de azt esetleg kétszer
  
*mindegyik zh-hoz tartunk pótzárthelyit. Ezen két feladatsor lesz, amelyiken mindenki a pótlandó (egy) zárthelyijét pótolhatja. A lefedett előadások azonosak az eredeti ZH-ban szereplőkkel.  
+
*mindegyik zh-hoz tartunk pótzárthelyit. Ezen két feladatsor lesz, és mindenki a pótlandó (egy) zárthelyijét pótolhatja. A lefedett előadások azonosak az eredeti ZH-ban szereplőkkel.  
  
*egy további pót-pótzárthelyit tartunk a pótlási héten. Két feladatsor lesz, amelyiken mindenki a pótlandó (egy) zárthelyijét pótolhatja. A lefedett előadások azonosak az eredeti ZH-ban szereplőkkel.<br />
+
*egy további pót-pótzárthelyit tartunk a pótlási héten. Szintén két feladatsor lesz, és mindenki a pótlandó (egy) zárthelyijét pótolhatja. A lefedett előadások azonosak az eredeti ZH-ban szereplőkkel.<br />
  
 
==A tantárgy célkitűzése==
 
==A tantárgy célkitűzése==
 
A tárgy célja a korszerű természettudományos világszemlélet kialakítása; a modellalkotási készség fejlesztése. Olyan egyetemi szintű fizikai ismeretek elsajátítása, amelyek elengedhetetlenek a  XXI. századi technika világában eligazodni és alkotni akaró mérnök  munkájához.<br />
 
A tárgy célja a korszerű természettudományos világszemlélet kialakítása; a modellalkotási készség fejlesztése. Olyan egyetemi szintű fizikai ismeretek elsajátítása, amelyek elengedhetetlenek a  XXI. századi technika világában eligazodni és alkotni akaró mérnök  munkájához.<br />

A lap 2016. augusztus 5., 13:52-kori változata


Tartalomjegyzék

2016. őszi félév

A Fizika M1 kurzus a kristályos anyagok optikai, elektromos és mágneses tulajdonságait a modern szilárdtestfizika eszközeivel tárgyalja, és számos korszerű alkalmazást ismertet.
A lézerfizikai jelenségek és eszközök, a mágneses- és piezo-szenzorok, valamint a nanotechnológiai alkalmazások területén több kísérlet is bemutatásra kerül.

Tematika

szept. 5. Elektromágneses hullámok, a foton fogalma
szept. 12. Lézerek működése és alkalmazásai; optikai kísérletek bemutatása: fényforrások spektruma
szept. 19. Elektron-hullámok – elektronmikroszkóp
szept. 26. Szilárd testek szerkezete, szimmetriák; kísérletek: piezoelektromos kristályok és piezo-mozgatók
okt. 3. Szerkezetvizsgálati módszerek
okt. 10. Kristályok dinamikája
okt. 17. Az 1-6 előadások összefoglalása; (konzultáció)
okt. 24. Szilárd testek elektronszerkezete
okt. 31. Fémek és félvezetők vezetési jelenségei
nov. 7. Nanoelektronika
nov. 14. Szenzorok
nov. 21. Mágnesség, spintronika
nov. 28. A 7-11 előadások összefoglalása; (konzultáció)
dec. 5. Szupravezetés, szupravezető eszközök

Az előadások kivonatai (a jelszó ismeretében) letölthetőek az előadás címén keresztül. Ezeket érdemes kinyomtatni, majd az előadáson erre jegyzetelni. A kivonatok önmagukban nem elegendőek az előadások megértéshez, ahhoz a szóban elhangzó magyarázatokat is hallani kell – ezért (és a demonstrációk megtekintéséért) érdemes előadásra járni.

A tárgy adatai

  • Előadó: Mihály György(TTK Fizika Tanszék)
  • Tantárgykód: BMETE15MX27
  • Követelmények: 2/0/0/f
  • Kredit: 2
  • Nyelv: magyar

  • Félévközi számonkérések:

A félév során két zárthelyi dolgozat lesz:

A zárthelyi dolgozatok egyenként 40 pont feletti eredmény esetén eredményesek (a maximálisan elérhető pontszám egy zárhelyinél 100 pont).

Tiszteletben tartjuk a 1/2013. (I. 30.) sz. dékáni utasítást, mely értelmében, ha egy hallgató a zárthelyi írásakor meg nem engedett eszközt használ, elégtelent kap az egész tantárgyból és a féléve érvénytelen.


  • Félévközi jegy

Az előadásokon jelenléti ívet vezetünk. Azok esetében, akik a foglalkozások 70%-án jelen voltak, az érdemjegy megállapításánál a két (egyenként eredményes) zárthelyi átlagpontszámához 10-et hozzáadunk, egyébként a zárthelyik átlagával számolunk.
2 (elégséges) 40 -
3 (közepes) 55 -
4 (jó) 70 -
5 (jeles) 85 -

  • Egyéb feltételek

Mindenki legfeljebb egy zárthelyit pótolhat, de azt esetleg kétszer

  • mindegyik zh-hoz tartunk pótzárthelyit. Ezen két feladatsor lesz, és mindenki a pótlandó (egy) zárthelyijét pótolhatja. A lefedett előadások azonosak az eredeti ZH-ban szereplőkkel.
  • egy további pót-pótzárthelyit tartunk a pótlási héten. Szintén két feladatsor lesz, és mindenki a pótlandó (egy) zárthelyijét pótolhatja. A lefedett előadások azonosak az eredeti ZH-ban szereplőkkel.

A tantárgy célkitűzése

A tárgy célja a korszerű természettudományos világszemlélet kialakítása; a modellalkotási készség fejlesztése. Olyan egyetemi szintű fizikai ismeretek elsajátítása, amelyek elengedhetetlenek a XXI. századi technika világában eligazodni és alkotni akaró mérnök munkájához.