„Fizika videótár és e-learning portál” változatai közötti eltérés

A Fizipedia wikiből
 
(2 szerkesztő 21 közbeeső változata nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
 +
A BME Fizika Intézet a mérnöki hallgatók fizika oktatásában jelentős szemléletváltást kíván bevezetni. A Fizika oktatás komoly problémája – mind középiskolai, mind egyetemi szinten – hogy az átadott ismeretek „absztrakt elméletek” szintjén maradnak, és a hallgatókban nem kapcsolódnak össze a fizikából tanult elvek a mindennapi életben tapasztalt jelenségekkel. Az alkotó mérnöki munka fontos részét képezi a természettudományos ismeretek kreatív alkalmazása, amit jól szemléltet az elmúlt évszázadban elért hihetetlen műszaki és informatikai fejlődés. Számtalan – ma már hétköznapinak számító – eszközt sorolhatnánk fel, melyeket modern fizikai alapkutatásokból kiinduló komoly mérnöki fejlesztéseknek köszönhetünk. Ezek alapján a képzésben nagy hangsúlyt kívánunk fektetni a fizika elveinek alkalmazására, mind a „hétköznapi jelenségek” megértése, mind a modern elektronikai/informatikai eszközök működési elveinek megismerése terén.
 +
 +
A kitűzött cél az, hogy a mérnök hallgatók megismerkedjenek azoknak az igen bonyolult technikai eszközöknek a fizikai működési elveivel, amelyekkel a pályájuk során szükségképpen találkozni fognak. Ennek érdekében mind a klasszikus mind a modern fizika témaköreit bemutató e-learning portál készült. A tananyag hagyományos fizika jegyzetek (pl. „Hudson-Nelson”, „Budó”, „Physics 2000”) törzsanyagának tudásbázisát és jórészt csak az interneten elérhető (pl. angol nyelvű Wikipedia) korszerű alkalmazásokhoz kapcsolódó információkat ötvözi egy koherens e-learning anyag formájában, melyhez mintegy száz saját készítésű nagyfelbontású kísérleti videó készül. Az anyag számos hivatkozást tartalmaz: a belső linkek a jegyzeten belüli kapcsolódó anyagrészek között egyszerű tájékozódást biztosítanak, a külső linkek pedig aktuális tudományos hírekre és más, a témához kapcsolódó érdekességekre mutatva (pl. érdekes Wikipedia oldalak, Nobel előadások, stb.) hasznos kiegészítésként szolgálnak. Jellegénél fogva a jegyzet közel áll a fiatal generáció internetes „információ szerzési kultúrájához”, így reményeink szerint alkalmas lesz az érdeklődés felkeltésére, és ezáltal az ismeretek magas szintű átadására
 +
 +
{|
 +
| valign="top"| A fizika videótár és e-learning portál a ''TÁMOP-4.1.2.-08/2/A/KMR-2009-0027 "Természettudományos (matematika és fizika) képzés a műszaki és informatikai felsőoktatásban"'' pályázat támogatásával készült. A pályázatról további információ a http://tankonyvtar.ttk.bme.hu/index.jsp oldalon érhető el.
 +
| [[Fájl:TAMOP_logo.jpg‎]]
 +
|}
 
==Fizika videótár==
 
==Fizika videótár==
  
8. sor: 16. sor:
 
*[[optika kísérletek|Optika]]
 
*[[optika kísérletek|Optika]]
 
*[[Hőtan kísérletek|Hőtan]]
 
*[[Hőtan kísérletek|Hőtan]]
 +
 +
=="Fizika körülöttünk" e-learning jegyzet mérnököknek==
 +
 +
*Mechanika
 +
**[[Tér és idő]]
 +
**[[Mozgás és megjelenítése]]
 +
**[[Megmaradási törvények a mechanikában]]
 +
**[[Rezgések]]
 +
*Hőtan
 +
**[[Rend és rendetlenség]]
 +
**[[Hideg-meleg]]
 +
*[[Elektrosztatika|Elektromosságtan]]
 +
*[[Speciális relativitáselmélet]]
 +
*[[Kvantummechanika]]
 +
*[[Szilárdtestfizika]]
 +
 +
Kiegészítő anyagok:
 +
 +
*[[Ellenőrző kérdések, példák (Fizika I.)|Példatár (mechanika, hőtan, elektrosztatika)]]
 +
*[[Matlab szimulációk|Matlab szimulációk (mechanika)]]

A lap jelenlegi, 2015. május 21., 11:48-kori változata

A BME Fizika Intézet a mérnöki hallgatók fizika oktatásában jelentős szemléletváltást kíván bevezetni. A Fizika oktatás komoly problémája – mind középiskolai, mind egyetemi szinten – hogy az átadott ismeretek „absztrakt elméletek” szintjén maradnak, és a hallgatókban nem kapcsolódnak össze a fizikából tanult elvek a mindennapi életben tapasztalt jelenségekkel. Az alkotó mérnöki munka fontos részét képezi a természettudományos ismeretek kreatív alkalmazása, amit jól szemléltet az elmúlt évszázadban elért hihetetlen műszaki és informatikai fejlődés. Számtalan – ma már hétköznapinak számító – eszközt sorolhatnánk fel, melyeket modern fizikai alapkutatásokból kiinduló komoly mérnöki fejlesztéseknek köszönhetünk. Ezek alapján a képzésben nagy hangsúlyt kívánunk fektetni a fizika elveinek alkalmazására, mind a „hétköznapi jelenségek” megértése, mind a modern elektronikai/informatikai eszközök működési elveinek megismerése terén.

A kitűzött cél az, hogy a mérnök hallgatók megismerkedjenek azoknak az igen bonyolult technikai eszközöknek a fizikai működési elveivel, amelyekkel a pályájuk során szükségképpen találkozni fognak. Ennek érdekében mind a klasszikus mind a modern fizika témaköreit bemutató e-learning portál készült. A tananyag hagyományos fizika jegyzetek (pl. „Hudson-Nelson”, „Budó”, „Physics 2000”) törzsanyagának tudásbázisát és jórészt csak az interneten elérhető (pl. angol nyelvű Wikipedia) korszerű alkalmazásokhoz kapcsolódó információkat ötvözi egy koherens e-learning anyag formájában, melyhez mintegy száz saját készítésű nagyfelbontású kísérleti videó készül. Az anyag számos hivatkozást tartalmaz: a belső linkek a jegyzeten belüli kapcsolódó anyagrészek között egyszerű tájékozódást biztosítanak, a külső linkek pedig aktuális tudományos hírekre és más, a témához kapcsolódó érdekességekre mutatva (pl. érdekes Wikipedia oldalak, Nobel előadások, stb.) hasznos kiegészítésként szolgálnak. Jellegénél fogva a jegyzet közel áll a fiatal generáció internetes „információ szerzési kultúrájához”, így reményeink szerint alkalmas lesz az érdeklődés felkeltésére, és ezáltal az ismeretek magas szintű átadására

A fizika videótár és e-learning portál a TÁMOP-4.1.2.-08/2/A/KMR-2009-0027 "Természettudományos (matematika és fizika) képzés a műszaki és informatikai felsőoktatásban" pályázat támogatásával készült. A pályázatról további információ a http://tankonyvtar.ttk.bme.hu/index.jsp oldalon érhető el. TAMOP logo.jpg

Fizika videótár

A fizika videótár mintegy 100 kísérlet segítségével segíti a fizika tanítását a következő témakörökben:

"Fizika körülöttünk" e-learning jegyzet mérnököknek

Kiegészítő anyagok: