„Mérnöki fizika (GPK)” változatai közötti eltérés

A Fizipedia wikiből
("Fizika körülöttünk" e-learning jegyzet mérnököknek)
("Fizika körülöttünk" e-learning jegyzet mérnököknek)
9. sor: 9. sor:
 
*[[Tér és idő (GPK)|1. óra: Tér és idő]]
 
*[[Tér és idő (GPK)|1. óra: Tér és idő]]
 
*[[Erő és mozgás (GPK)|2. óra: Erő és mozgás]]
 
*[[Erő és mozgás (GPK)|2. óra: Erő és mozgás]]
**''Megjegyzés: itt egymás mellett tárgyalhatók a mechanikai, elektromos és mágneses erőhatások''
 
 
*[[Megmaradási törvények a fizikában (GPK)|3. óra: megmaradási törvények a fizikában]]
 
*[[Megmaradási törvények a fizikában (GPK)|3. óra: megmaradási törvények a fizikában]]
*[[Rend és rendetlenség (GPK)|4. óra: Rend és rendetlenség]]  
+
**[[Rend és rendetlenség (GPK)|3. óra: Rend és rendetlenség]]  
*[[Rezgések és hullámok (GPK)|5. óra rezgések és hullámok]]
+
*[[Rezgések és hullámok (GPK)|4. óra: rezgések és hullámok]]
 
**Nem csak mechanikai rezgések, hanem pl. rezgőkör is
 
**Nem csak mechanikai rezgések, hanem pl. rezgőkör is
 +
*[[Elektrosztatika (GPK)|5. óra: Elektrosztatika]]
 +
*[[Az elektromos áram (GPK)|6. óra: ]]
 +
*[[Elektromos töltések mozgása statikus mágneses térben (GPK)|7. óra: ]]
 +
*[[Mozgó töltések és áramok által keltett tér (GPK)|8. óra: ]]
 +
*[[Időben változó elektromos és mágneses terek kapcsolata (GPK)|9. óra: ]]
 +
*[[Mágnesség és mágneses adattárolás (GPK)|10. óra: ]]
 +
*[[Egyszerű RL, RC, RLC körök megoldásai (GPK)|11. óra: ]]
 +
*[[Életünk és az elektromágneses hullámok (GPK)|12. óra: ]]
 +
*[[Optika és információ (GPK)|13. óra: ]]
  
 
==A többi==
 
==A többi==

A lap 2017. január 6., 15:14-kori változata


A BME Fizika Intézet a mérnöki hallgatók fizika oktatásában jelentős szemléletváltást kíván bevezetni. A Fizika oktatás komoly problémája – mind középiskolai, mind egyetemi szinten – hogy az átadott ismeretek „absztrakt elméletek” szintjén maradnak, és a hallgatókban nem kapcsolódnak össze a fizikából tanult elvek a mindennapi életben tapasztalt jelenségekkel. Az alkotó mérnöki munka fontos részét képezi a természettudományos ismeretek kreatív alkalmazása, amit jól szemléltet az elmúlt évszázadban elért hihetetlen műszaki és informatikai fejlődés. Számtalan – ma már hétköznapinak számító – eszközt sorolhatnánk fel, melyeket modern fizikai alapkutatásokból kiinduló komoly mérnöki fejlesztéseknek köszönhetünk. Ezek alapján a képzésben nagy hangsúlyt kívánunk fektetni a fizika elveinek alkalmazására, mind a „hétköznapi jelenségek” megértése, mind a modern elektronikai/informatikai eszközök működési elveinek megismerése terén.

A kitűzött cél az, hogy a mérnök hallgatók megismerkedjenek azoknak az igen bonyolult technikai eszközöknek a fizikai működési elveivel, amelyekkel a pályájuk során szükségképpen találkozni fognak. Ennek érdekében mind a klasszikus mind a modern fizika témaköreit bemutató e-learning portál készült. A tananyag hagyományos fizika jegyzetek (pl. „Hudson-Nelson”, „Budó”, „Physics 2000”) törzsanyagának tudásbázisát és jórészt csak az interneten elérhető (pl. angol nyelvű Wikipedia) korszerű alkalmazásokhoz kapcsolódó információkat ötvözi egy koherens e-learning anyag formájában, melyhez mintegy száz saját készítésű nagyfelbontású kísérleti videó készül. Az anyag számos hivatkozást tartalmaz: a belső linkek a jegyzeten belüli kapcsolódó anyagrészek között egyszerű tájékozódást biztosítanak, a külső linkek pedig aktuális tudományos hírekre és más, a témához kapcsolódó érdekességekre mutatva (pl. érdekes Wikipedia oldalak, Nobel előadások, stb.) hasznos kiegészítésként szolgálnak. Jellegénél fogva a jegyzet közel áll a fiatal generáció internetes „információ szerzési kultúrájához”, így reményeink szerint alkalmas lesz az érdeklődés felkeltésére, és ezáltal az ismeretek magas szintű átadására


Tartalomjegyzék

"Fizika körülöttünk" e-learning jegyzet mérnököknek

A többi

Fizika videótár

A fizika videótár mintegy 100 kísérlet segítségével segíti a fizika tanítását a következő témakörökben:

"Fizika körülöttünk" e-learning jegyzet mérnököknek

Kiegészítő anyagok: