„Fizika videótár és e-learning portál” változatai közötti eltérés

A Fizipedia wikiből
(Fizika e-learning jegyzet mérnököknek)
7. sor: 7. sor:
 
| [[Fájl:TAMOP_logo.jpg‎]]
 
| [[Fájl:TAMOP_logo.jpg‎]]
 
|}
 
|}
==Fizika videótár==
 
 
A fizika videótár mintegy 100 kísérlet segítségével segíti a fizika tanítását a következő témakörökben:
 
 
*[[Mechanika kísérletek|Mechanika]]
 
*[[Rezgés- és Hullámtan kísérletek]]
 
*[[Elektromosságtan kísérletek|Elektromosságtan]]
 
*[[optika kísérletek|Optika]]
 
*[[Hőtan kísérletek|Hőtan]]
 
 
A videókat mind a mérnöki mind a fizikus oktatásban a tanórákon élőben bemutatott kísérletek kiegészítésének szánjuk lehetővé téve a kísérletek ismételt megnézését az otthoni tanulás közben.
 
  
 
==Fizika e-learning jegyzet mérnököknek==
 
==Fizika e-learning jegyzet mérnököknek==
38. sor: 27. sor:
 
*[[Fizika1 példatár|Példatár (mechanika, hőtan, elektrosztatika)]]
 
*[[Fizika1 példatár|Példatár (mechanika, hőtan, elektrosztatika)]]
 
*[[Matlab szimulációk|Matlab szimulációk (mechanika)]]
 
*[[Matlab szimulációk|Matlab szimulációk (mechanika)]]
 +
 +
==Fizika videótár==
 +
 +
A fizika videótár mintegy 100 kísérlet segítségével segíti a fizika tanítását a következő témakörökben:
 +
 +
*[[Mechanika kísérletek|Mechanika]]
 +
*[[Rezgés- és Hullámtan kísérletek]]
 +
*[[Elektromosságtan kísérletek|Elektromosságtan]]
 +
*[[optika kísérletek|Optika]]
 +
*[[Hőtan kísérletek|Hőtan]]

A lap 2011. május 17., 20:55-kori változata

A BME Fizika Intézet a mérnöki hallgatók fizika oktatásában jelentős szemléletváltást kíván bevezetni. A Fizika oktatás komoly problémája – mind középiskolai, mind egyetemi szinten – hogy az átadott ismeretek „absztrakt elméletek” szintjén maradnak, és a hallgatókban nem kapcsolódnak össze a fizikából tanult elvek a mindennapi életben tapasztalt jelenségekkel. Az alkotó mérnöki munka fontos részét képezi a természettudományos ismeretek kreatív alkalmazása, amit jól szemléltet az elmúlt évszázadban elért hihetetlen műszaki és informatikai fejlődés. Számtalan – ma már hétköznapinak számító – eszközt sorolhatnánk fel, melyeket modern fizikai alapkutatásokból kiinduló komoly mérnöki fejlesztéseknek köszönhetünk. Ezek alapján a képzésben nagy hangsúlyt kívánunk fektetni a fizika elveinek alkalmazására, mind a „hétköznapi jelenségek” megértése, mind a modern elektronikai/informatikai eszközök működési elveinek megismerése terén.

A kitűzött cél az, hogy a mérnök hallgatók megismerkedjenek azoknak az igen bonyolult technikai eszközöknek a fizikai működési elveivel, amelyekkel a pályájuk során szükségképpen találkozni fognak. Ennek érdekében mind a klasszikus mind a modern fizika témaköreit bemutató e-learning portál készült. A tananyag hagyományos fizika jegyzetek (pl. „Hudson-Nelson”, „Budó”, „Physics 2000”) törzsanyagának tudásbázisát és jórészt csak az interneten elérhető (pl. angol nyelvű Wikipedia) korszerű alkalmazásokhoz kapcsolódó információkat ötvözi egy koherens e-learning anyag formájában, melyhez mintegy száz saját készítésű nagyfelbontású kísérleti videó készül. Az anyag számos hivatkozást tartalmaz: a belső linkek a jegyzeten belüli kapcsolódó anyagrészek között egyszerű tájékozódást biztosítanak, a külső linkek pedig aktuális tudományos hírekre és más, a témához kapcsolódó érdekességekre mutatva (pl. érdekes Wikipedia oldalak, Nobel előadások, stb.) hasznos kiegészítésként szolgálnak. Jellegénél fogva a jegyzet közel áll a fiatal generáció internetes „információ szerzési kultúrájához”, így reményeink szerint a kevésbé motivált hallgatók körében is alkalmas lesz az érdeklődés felkeltésére, és ezáltal az ismeretek magas szintű átadására

A fizika videótár és e-learning portál a TÁMOP-4.1.2.-08/2/A/KMR-2009-0027 "Természettudományos (matematika és fizika) képzés a műszaki és informatikai felsőoktatásban" pályázat támogatásával készült. A pályázatról további információ a http://tamop.math.bme.hu/ oldalon érhető el. TAMOP logo.jpg

Fizika e-learning jegyzet mérnököknek

Kiegészítő anyagok:

Fizika videótár

A fizika videótár mintegy 100 kísérlet segítségével segíti a fizika tanítását a következő témakörökben: